Monday, November 04, 2013

ACCESSORY TIP | NOOSA-AMSTERDAM



Vorig jaar kwam ik in contact met het merk Noosa, waarbij je allerlei accessoires kunt variĆ«ren en opleuken door middel van tientallen soorten drukknopjes, ook wel ‘chunks’ genoemd.
Noosa is een concept van twee reizigers, die allerlei culturen en symbolen verwerken in hun producten. Elke chunk heeft een unieke betekenis en handgemaakt van pure, eerlijke en natuurlijke materialen in landen als Nepal, Bali en Peru. Ook het leer van de accessoires zoals tassen, armbanden en riemen worden gemaakt van plantaardige materialen. Noosa-Amsterdam richt zich op Fair-Trade, zo proberen ze de wereld een beetje te helpen.

Zelf heb ik een enkele ‘classic-skinny midbrown’ armband met allerlei drukknoopjes, gecombineerd met natuurlijke tinten zoals bruin, beige en wit. Nu heb ik ook wat meer blauwtinten erbij genomen zodat ik het weer met andere kledingstukken kan combineren. Wat ik vooral leuk vind is dat elk drukknoopje een andere betekenis heeft en geeft de accessoire net dat beetje meer. Ik hou ook heel erg van reizen, dus dat er een beetje cultuur in zit vind ik ook interessant. Zo zie je bijvoorbeeld veel Arabische elementen terug, vaak gecombineerd met goud.

De Noosa winkel is gevestigd in Amsterdam, maar ze hebben een hele mooie overzichtelijke webshop waar je zelfs de chunks 360
̊ kunt draaien en bekijken. Niet alleen kan je ze filteren op betekenis, maar ook op werelddeel. Zo staat de Koru uit OceaniĆ« –Nieuw-Zeeland-  op mijn verlang lijstje. Aangezien deze producten ook het reizen vertegenwoordigen, zou ik graag zo’n Maori knopje op mijn armband willen hebben. 

Bracelet: 'Double Skinny - Nude' €29,95

Bag: 'Classic City - Midbrown' €139,00






Shawl: 'Allover Doodle Shawl - Grey/Black' €69,00


Zelf heb ik nu vijf chunks en heb mijn moeder ook aangestoken met deze leuke trend.
Wat vind jij van Noosa-Amsterdam?


1 comment:

  1. Ik vind het er erg leuk uit zien! ik vind het alleen weer zoveel geld en hoor dat
    de bandjes er snel groter worden!

    liefs
    http://rachelkromdijk.blogspot.nl
    verder zien ze er wel heel leuk uit en je hebt ze leuk gecombineerd!

    ReplyDelete