Thursday, November 14, 2013

NEW CAMERA! | CANON EOS 600D

Eindelijk heb ik hem gekocht, de spiegelreflexcamera Canon EOS 600D met 18 megapixel en het vermogen om 1080 full HD filmpjes te maken. Foto's maken is echt een hobby en werd steeds belangrijker voor mij, vooral om beelden bij mijn verhalen te maken. Ook naast school en werk is het fijn om zoiets voor jezelf te hebben. Dit gaat veel beter met zo'n uitgebreide camera, al was ik altijd tevreden met mijn Samsung Galaxy S3 met een 8 megapixel camera.
Al een tijdje zat ik erover na te denken om een nieuwe camera aan te schaffen, maar het is even een investering die je moet kunnen doen. Bij een aantal van mijn favoriete blogs die ik lees zoals die van Zoella en Couture Girl zag ik dat deze meiden de Canon 600D gebruikten. Ook werd ik geïnspireerd door de blog van Jo's Secret en haar foto's, dus besloot ik uiteindelijk toch maar om mezelf eens te verwennen.
Ik ben onbekend met spiegelreflexcamera's (ook wel DSLR camera's genoemd) en er valt echt heel veel te ontdekken. Je kan uren bezig zijn om te experimenten, info opzoeken in de vrij uitgebreide handleiding en het toepassen.
Niet alleen kan ik nu eindelijk mijn hobby uitbreiden, maar ook kan ik mijn blog professionaliseren. Zo vind ik blogs met mooie scherpe foto's er aantrekkelijker uitzien en dat trekt mij persoonlijk meer aan. Ook zie ik veel fascinerende afbeeldingen van bloggers en dan krijg ik zelf ook de motivatie om te oefenen. Een goed thema om hier als voorbeeld te nemen is herfst. Een kop chocolademelk met slagroom, kaarsjes, rode blaadjes en een schemerige lucht zijn dingen die maken dat je de herfst als het ware 'voelt'. Dat je dit dan zelf onder controle hebt en de goeie momenten probeert ze zoeken om foto's te nemen vind ik ontspannend. Helaas heb ik het de laatste dagen echt enorm druk gehad en nog niet veel tijd kunnen besteden aan mijn nieuwe liefde, maar ik ga er van de week snel op uit voor nieuwe kiekjes. Ondertussen probeer ik geen foto's te maken van mijn studieboeken..




1 comment:

  1. wat een super mooie heldere foto's meis!
    bedankt voor je comment op mijn blog!


    liefs,
    http://rachelkromdijk.blogspot.nl

    ReplyDelete