Saturday, December 14, 2013

CHRISTMAS VIBES | LOVE AND HOT CHOCOLATE



Even een paar gezellige kerst-kiekjes voor de liefhebbers (daarnaast vond ik het natuurlijk gewoon leuk om wat met mijn toestel te spelen). Ook een update van de afgelopen paar weken, want ik moet bekennen dat ik het bloggen weer té lang aan me voorbij heb laten gaan. Ook hoef ik denk ik geen enkele student uit te leggen hoe 'druk druk druk' het wel niet is om tijd voor jezelf vrij te maken naast al die bergen huiswerk! Daar genoeg over.
Kerst komt steeds dichterbij en het lijkt wel alsof iedereen om me heen de kerstsfeer al proeft. Op mijn werk vliegen de kerstlichten de winkel uit en ook thuis hebben we alles gezellig ingericht. Na een zonnige kerst -including swimmingpool- in Nieuw-Zeeland, heb ik wel echt het gevoel dat gezellige gemist te hebben. Na aan velen de vraag te hebben gesteld: 'Wat voor kleur heb jij?' als we het over kerstbomen hadden (en ik bedoelde natuurlijk de kerstballen), en na vele antwoorden: 'Groen.' te hebben gekregen, heb ik besloten voor een 'witte' kerst te gaan. Op moeders aandringen ook wat blauw en roze ertussen gegooid.

Het is een tijd van gezelligheid, warmte, familie, kerstdeuntjes, lichtjes, kaarsen, warme chocolademelk (met slagroom!), liefde, versieringen, kerstkransen, katten (het is altijd een tijd van katten), en sneeuwpoppen. Vergeet ik hier iets? Daarnaast is het ook een tijd van toekomst en verleden, namelijk oud en nieuw. Voornemens, een frisse start, het achterwege laten van sommige dingen. Dit geld voor mij aangezien ik heb besloten mijn relatie te verbreken. Gek genoeg voelt het als een opluchting en kan ik niet wachten naar wat er te wachten staat! Ik wil mijn leven vullen met mensen die het beste in me omhoog halen, waar ik dingen van kan leren en vrolijk van wordt en kan blijven. Misschien herken je dit zelf ook wel.
Verder heb ik het druk gehad op school, maar begin ik het wel steeds leuker en interessanter te vinden. Soms ga ik in het donker weg en kom ik in het donker terug. Waarom woon ik in vredesnaam ik zo'n gat? Als we het toch over een nieuw begin hebben.. misschien is een nieuwe woonplaats ook wel een must! Gelukkig staat er wel een hudge verlichte kerstboom op centraal om de boel gezellig te maken.

Laat me vooral jullie kerstbelevenissen weten!

5 comments: