Sunday, March 23, 2014

REVIEW | LA ROCHE POSAY


La Roche-Posay is een mooie plaats in ons buurtland Frankrijk, maar is is ook bijzonder merk voor huidproducten. Afgelopen week zag ik een review van een UK blogger over de heerlijke producten van La Roche-Posay. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet wist dat het een populair merk is, ook al was ik me ervan bewust dat het niet erg goedkoop was.. Vorige maand gaf mijn zus me drie verschillende producten van hen, omdat ze was overgestapt op een ander merk. Dat was de eerste keer dat ik hun producten heb gebruikt en doe dat nog steeds wekelijks met plezier. Ik weet dat ik het zelf als arme student voorlopig niet opnieuw ga aanschaffen, dus doe ik er extra lang mee. Er zijn verschillende lijnen van La Roche-Posay, die zich elk op een ander probleem richt. De Effaclar lijn is bedoeld voor de vette huid met onzuiverheden.

Als eerst de huidreinigingsgel Effaclar (what does that mean?) in de grote tube van 200 ml. Wat een fijn product zeg! Het product ruikt heerlijk en voelt verfrissend aan op de huid. Het is speciaal ontwikkeld voor een vette en gevoelige huid. Het maakt je huid -volgens de website- in alle zachtheid schoon en ik moet zeggen dat ik dit zelf ook ervaren heb. Het product voelt bij het aanbrengen al heel zacht en licht aan op de huid. Ik ben erg blij dat het product geen zeep, parabenen, kleurstoffen en alcohol bevat, dit is altijd een pré en mijn voorkeur gaat hier ook standaard naar uit.
Zelf ben ik een groot fan van het schuimende reininingsfoam Effaclar H in de 150 ml bus. Die voelt echt heel fijn en licht aan, al heeft het wel een apart geurtje bij het aanbrengen. Dit product is geschikt voor een huid die broos is geworden door uitdrogende behandelingen. Volgens de website reinigt en kalmeert het de vette huid en reinigt het de huid zonder agressie, vanwege de bijzonder zachte textuur. I couldn't agree more! Ik kan niet ontkennen dat deze twee producten hun werk niet goed doen, want de zelfbruiner op mijn gezicht is na het aanbrengen en afspoelen, merkbaar voor een groot deel verdwenen.

Tot slot breng ik voor het slapen gaan de 'Hydreane Legere' 40 ml huidcrème aan, welke een lekkere neutrale geur heeft. Dit is mijn absolute favoriet en dat vind mijn moeder blijkbaar ook (tube bijna leeg?). 'Legere' betekend licht en is dus een lichte verzorgingscrème voor de normale tot gemengde gevoelige huid. Het past daardoor perfect bij wat ik nodig heb. Dit merk je ook zeker wel bij het aanbrengen van de crème, het is enorm licht en het trekt snel in de huid. Dit is handig omdat je het 's ochtends voor je make-up routine nog snel kan gebruiken. Volgens de website wordt de huid perfect gehydrateerd en voelt het soepel en comfortabel aan. Ook hier sluit in me volledig bij aan. Ook beweren ze dat de gevoeligheid 73% verminderd in 4 weken tijd en een merkbare verbetering van de huidgevoeligheid. Hier kan ik jammer genoeg niks over zeggen, omdat ik zelf niet een heel erg gevoelige huid heb maar meer gemengd. Wel merk ik voor mijn gevoel dat mijn huid veel zachter en gezonder is geworden dan daarvoor. Mijn huid ging namelijk erg raar doen na mijn trip naar de andere kant van de aardkloot. 

Omdat ik nog helemaal niet bekend was met het merk La Roche-Posay, heb ik er een beetje research over gedaan. Het merk richt zich speciaal op mensen met een gevoelige huid, waar ze wel 30 jaar onderzoek naar zouden hebben gedaan. Een opvallend kenmerk van het merk is dat ze zijn begonnen door thermaal bronwater in hun producten te verwerken en doen dit nog steeds. Dit schijnt kalmerend en antioxiderend te werken voor de huid. Verder staat er een 'milieubewust' logo rechts onderin het scherm. Wat ze hieronder verstaan is mijn niet helemaal duidelijk. Ook kan ik er niet helemaal achter komen of La Roche-Posay op dieren test, omdat het een onderdeel van L'Oreal is en zij geen verklaring willen tekenen voor het niet testen op dieren. Voor alle zekerheid zijn ze dus op de lijst geplaatst.

De kernwoorden voor deze producten zijn zacht en licht en raad het merk dan ook absoluut aan voor mensen die een gevoelige huid hebben. Zoals ik al eerder zei, bestaan er verschillende lijnen voor verschillende huidproblemen. Zo heb je een lijn voor de droge tot zeer droge huid, de rode huid, de geïrriteerde huid, de droge en ruwe huid etc. Dit staat allemaal overzichtelijk in een lijst op de website en kun je hier vinden. Hopelijk hebben jullie wat aan de review gehad en ik blijf voorlopig heerlijk dit fijne merk gebruiken.

Welke huidproducten gebruik jij?



2 comments: